Navrhování vizitek – praktické rady pro každého

Vizitka plní především reprezentativní funkci. Je to reklama vaší společnosti a služeb, které poskytuje. Je také prostředníkem mezi vámi a vaším potenciálním klientem. Podívejte se na tipy profesionálů a potěšte zákazníky profesionální vizitkou.

Přizpůsobte design charakteru společnosti

První a naprosto základní kritérium efektivní (a působivé!) vizitky je dobrý design. Může se zdát, že navrhování takové malé kartičky s některými základními informacemi nemusí být složité. Ale zdání klame! Umístění všech potřebných informací do tak malého prostoru způsobem, který upoutá pozornost příjemce, je velkým uměním. Při tomto úkolu byste měli zvážit specifika odvětví, ve kterém váš zákazník pracuje, a co by tato vizitka měla vyjádřit. Jaké hodnoty jsou pro vašeho klienta nejdůležitější? Má společnost, ve které pracuje, konzistentní vizuální identifikaci, logo nebo vedoucí barvu? Než začnete navrhovat vizitku, ujistěte se, že si promluvíte se svým klientem a dozvíte se o něm co nejvíce. Tato část vaší práce je tvůrčí proces, který je nesmírně důležitý pro spokojenost zákazníků. Technické záležitosti jsou však důležité. Stojí za to připomenout několik jednoduchých pravidel, která mají obrovský význam pro uspokojivý konečný výsledek.

Použijte vhodný barevný model

Po spuštění grafického programu nezapomeňte změnit model použitých barev Z RGB na CMYK. To je nesmírně důležité především při výběru barevného tisku. Co je pověstný CMYK? Jedná se o paletu, kterou používají všechny tiskařské přístroje. Každé z písmen v názvu tohoto modelu odpovídá určité barvě inkoustu. C-cyan, tedy modrá, M-magenta, tedy červená, Y-yellow, tedy žlutá a k-Černá. Pomocí tohoto barevného modelu přizpůsobíte svůj design pro tisk a můžete si být jisti, že vybrané barvy budou správně zobrazeny na papíře.

Zvolte hmotnost papíru

Ještě před zahájením návrhu zvažte, na kterém papíře budou vytištěny vizitky, které jste vytvořili. Nejčastěji vybrané papíry mají hmotnost 280-300 g / m2, vše však závisí na individuálních preferencích vašeho klienta. Nezapomeňte, že kromě klasických jednorázových nebo oboustranných vizitek se můžete rozhodnout pro tisk tzv. vícevrstvých vizitek. Jedná se o vizitky vytvořené ze tří vrstev. Dvě horní části jsou vytištěny jako tradiční vizitky a střední vrstva je namalována, což dává zajímavý efekt barevného okraje. Vezměte v úvahu, že barevná náplň může být součástí vašeho návrhu.

Napsat komentář