Formáty letáků

Formát letáku závisí hlavně na tom, co chcete na něj umístit. Je to zajímavý doplněk vyjadřující prezentovanou nabídku. Na formátu závisí také prostor a čitelnost reklamy. Který formát bude pro Váš leták nejvhodnější. Níže uvádíme několik užitečných informací k tomuto tématu.

Formáty letáků – jaký mají význam?

I když se to nezdá, formát letáku je při navrhování letáku velmi důležitý. Nejprve si odpovězte na otázku, zda se má jednat o reklamní nebo pouze informační leták. Zamyslete se, jakého cíle chcete prostřednictvím letáku dosáhnout – chcete svou skupinu potenciálních zákazníků seznámit s Vaší značkou a výrobkem nebo chcete prostřednictvím něho získat nové zákazníky? Odpověď na tuto otázku bude mít významný dopad na obsah a vzhled letáku.

Jaký formát letáků?

Letáky fungují v mnoha formátech. Malé formáty jsou perfektní jako informační vložky, poukázky nebo malé pozvánky. Umožňují zprostředkovat obsah nabídky, zaujmout příjemce a současně se osvědčí také při omezeném rozpočtu. Standardní velikosti malých letáků: A5 (polovina listu A4 – 148 x 210 mm), DL (1/3 listu A4 – 210 x 99 mm) nebo A7 (105 x 107 mm).

Letáky ve velkém formátu nabízejí velké množství čitelného obsahu, jsou skvělým řešením, pokud potřebujete umístit více než standardní množství obsahu a grafiky nebo fotografií. Velké formáty se používají v mnoha oblastech činností, od jídelních lístků v restauracích po brožury kosmetických salónů nebo kadeřnictví. Standardní velikost velkých letáků: A4 (214 x 301 mm), A3 (dvojitý list A4 – 301 x 242 mm).

 

Napsat komentář